Saturday, September 5, 2009

Air Dicincang Tak Akan Putus

Allah SWT berfirman dalam Surah al-Hujurat : 10

"Sesungguhnya orang-orang beriman adalah saudara. Maka damaikanlah (perbaik hubungan) antara kedua saudaramu dan takutlah terhadap Allah, agar kamu mendapat rahmat."
Dalam keluarga besar ini ada Uwan, Aki, PakLong & MakLong, PakNgah & MakNgah, PokDe & Mokde, PakTeh & Makteh, PakAnjang & MakAnjang, PakAndak & MakAndak, PakLang & Maklang, MakCek serta MakChu, (PakCek & PakChu coming soon, InsyaALLAH) dan yang selebihnya adalah cucu-cucu Uwan & Aki seramai 18 orang setakat ini (paling tua 24thn dan yang paling kecik 10bln).

BAKKAD berkampung di Felda Jenderak Utara. Rumah ini akan penuh bila tibanya hari raya ataupun hari-hari yang telah dirancang untuk memenuhkan rumah Aki & Uwan. Kami semua bersepakat Sambutan 1 Shawal di rumah ini dibuat secara bergilir dengan rumah mertua masing-masing. Kebiasaannya pada tahun genap kami pasti berkumpul di rumah ini. Pada tahun ini 2009, semua beraya dirumah sebelah mertua dahulu dan kemudian akan berkumpul pada 3 Shawal nanti. Pada hari-hari biasa cuma Uwan dan Aki tinggal di rumah ini.

Walau dalam keadaan apa sekalipun, susah senang, sakit pening kita, tetaplah kita kepada Maha Pencipta, InsyaALLAH kita akan selamat disisiNYA. Wahai keluargaku sekalian, marilah kita kukuhkan ikatan kasih sayang antara kita, kita pelihara kemesraan antara kita, Tetapkan aqidah kita agar kita semua sentiasa terpandu olehNYA. Teruskanlah kita berdoa agar kita semua sentiasa istiqamah di jalanNYA. Ameeeen....

Ya Allah Ya Rohman..

Peliharalahakan hati-hati ini agar terus mengerjakan perintahMu...

Wallahualam

No comments:

Post a Comment