Thursday, March 8, 2012

Dana Kita Tanggungjawab Kita

Assalamualaikum wbt

Kepada seluruh ahli BAKKAD, dengan kerendahan hati marilah kita bersama-sama memanjatkan syukur ke hadrat ilahi atas kasih dan sayang-NYA kita masih 'ada' untuk bersama dalam satu ikatan yang penuh kasih sayang ini., dan atas kasih sayang yang terjalalin serta keperihatinan kita maka BAKKAD (Badan Kebajikan Keluarga Adnan) lahir pada Febuari 1998. Pada dasarnya BAKKAD ditubuhkan untuk memupuk nilai kesatuan dan mendidik nilai kebersamaan dikalangan hati-hati kita.

BAKKAD bersetuju untuk setiap ahlinya mencarum sebagai yuran bulan. Caruman bermula daripada tarikh kelahiran BAKKAD itu sendiri. Tabungan ini adalah untuk manfaat kita bersama. Selain menyediakan perkhidmatan
pinjaman peribadi kepada ahli, BAKKAD turut menyumbang atas sebab-sebab yang telah disepakati. Dan kini dana yang ada telah banyak memberi manfaat kepada kita. Alhamdulillah! Penyata kira-kira boleh semak di rumah Penaung BAKKAD iaitu Adnan bin Ibrahim (ayahda) elok cantik tertepek pada belakang pintu dan kita berterima kasih kepada Pak Ngah (Baharin bin Adnan) kerana telah bermurah hati mengambil peranan untuk mebuat kira-kira dan rekod kewangan yang sangat MANTOP itu.

Jadi, kita harus sentiasa sayang akan BAKKAD dan telah jadi tanggunjawab kita semua untuk memastikan BAKKAD terus megah berdiri dan berterusan sebagai warisan anak cucu serta cicit nanti. Insyaallah!!

Dikesempatan ini, Maklang menyeru pada diri maklang sendiri terlebih dahulu dan kepada seluruh ahli BAKKAD untuk kita lebih mengambil tanggunjawab agar sentiasa membuat bayaran yuran ataupaun bayaran balik pinjaman peribadi mengikut jadual yang telah dipersetujui. Kebertanggungjawaban kita ini sangat perlu sebenarnya agar kita dapat memastiikan tidak ada pihak yang bakal keciciran dalam menikmati faedah yang sama sejajar dengan tujuan asal kelahiran BAKKAD.

Jadi kita harus sentiasa sayang akan BAKKAD dan telah menjadi tanggunjawab kita semua untuk memastikan BAKKAD terus megah berdiri dan berterusan sehingga ke anak cucu serta cicit nanti. Insyaallah!!

Catatan Ikhlas : Maklang

No comments:

Post a Comment