Monday, April 9, 2012

Yang Mana 1

Kini Alhamdulillah diam tak diam dah 13 tahun BAKKAD didirikan. Syukur Ya Allah hati-hati kami terikat kukuh atas 1 tali silaturrohim yang indah ini. Moga ikatan hati-hati ini tetap teguh hingga ke hujung nyawa kami.

156 bulan berlalu BAKKAD terus berperanan dalam menjaga keharmonian dan keutuhan ikatan ini. Moga kita sentiasa terpandu untuk terus menuju arah yang telah disepakati.

Memandangkan kita dah lama 'ada' cuma keberadaan kita belum ada 1 logo sebagai 1 simbol keberadaan dan kebersamaan kita dan kesatuan  kita. Berikut yang kat atas tu adalah cadangan logo-logo BAKKAD yang telah direkacipta khas daripada seorang pereka muda yang sangat berbakat. Beliau bukanlah orang lain dengan kita.. 'woreh' kita jugak. Pereka  yang dimaksudkan adalah Saudara Mohd Supian Mustapa merupakan anak kepada Pak Andak Mustapa, means dia nih sepupu kita lah atau lebih dikenali dengan nama 'Supi'. Kalau masih ingat dulu-dulu, masa ada hayat arwah uwan kita nama 'Supi' sentiasa meniti dibibir arwah. Boleh jadi si Supi ni adalah cucu yang paling dekat dihati arwah. he.he..he.. 

Logo yang diciptakan ini pasti ada motif dan maksud yang nak disampaikan. Jadinya, tugas kita sekarang marilah kita pilih antara 4 yang ada ni, kita pilih 1 untuk dijadikan sebagai Logo Rasmi BAKKAD. 

Bagi pihak seluruh ahli BAKKAD, ingin sekali mengucapkan ribuan terima kasih dan sejuta penghargaan kepada Supi, kepada sesiapa yang berhajat untuk berkenalan dengan produk-produk hasil dari tangan supi maka bolehlah melawat dan jengok-jengok di laman sesawangnya - http://www.rekagrafikmosumart.blogspot.com. Kami semua mendoakan moga supi terus berjaya dalam bidang yang diceburi dan mudah-mudahan Allah mendekatkan rezeki yang diusahakan.

Ok, berbalik kepada logo kita, Maklang secara pribadi suka yang paling atas sebelah kiri tuh. Warna hijau memang sejuk mata memendang, tapi walaubagaimanapun terpulang juga kepada mata-mata yang melihat.

Ikhlas : Maklang

 
 

No comments:

Post a Comment